Bij SchoolPraat kun je vanuit één bron app, website en infoscherm regelen, dat is heel handig

Erik Peeters
Directeur
De Driesprong, Chaam

Wij zijn al zes jaar tevreden klant van SchoolPraat met alle scholen van de stichting Het Groene Lint. Destijds hebben wij uitgebreid marktonderzoek gedaan onder de aanbieders in deze branche, alles naast elkaar gelegd en de grote partijen aan de tafel gehad. Uiteindelijk hebben wij een keus gemaakt voor SchoolPraat en we zijn nog steeds blij! 

 

Een van de redenen om voor dit product te kiezen, was dat je vanuit één bron al je kanalen kunt bedienen. Dus wij hebben de SchoolPraat-app, de gekoppelde SchoolPraat-website en ook het SchoolPraat-informatiescherm. Het is heel handig dat je op al die plaatsen berichten kunt zetten en dat je dat gewoon centraal kunt regelen.

 

Een van de redenen dat we nog steeds bij SchoolPraat zijn, is dat wij het gevoel krijgen dat we samen met SchoolPraat elke keer aan het nadenken zijn over hoe we het product beter kunnen maken. Dat doen we samen.

Wij geven feedback op iets en SchoolPraat kijkt daar heel serieus naar en probeert er iets mee te doen. Dat lukt niet altijd, maar het feit dat je op die manier gehoord en gezien wordt, dat maakt dat je je meer partner voelt dan klant. En dat vind ik fijn, dat waarderen wij.

We testen nu bijvoorbeeld in samenwerking met SchoolPraat een nieuwe optie: chat als community-communicatiemiddel voor het personeel.

 

Binnen stichting Het Groene Lint hebben alle zeven scholen een eigen basisschool app van SchoolPraat. Daarnaast hebben we een Deltaklas voor meer- en hoogbegaafde leerlingen waar leerlingen van elk van onze scholen naartoe kunnen. Ook die Deltaklas heeft een eigen SchoolPraat-app.

Accounts aanmaken via een whitelist met Parnassys-koppeling hebben we afgelopen schooljaar uitgerold bij alle scholen en de Deltaklas en dat werkt heel goed.

 

SchoolPraat wordt op onze scholen vooral gebruikt voor communicatie met de ouders. De berichtenmodule gebruiken wij veruit het meest. De berichten van de groepen doet de leerkracht zelf en de schoolberichten doe ik als directeur.

Het is praktisch dat je de inrichting van de app op je eigen wensen kunt afstemmen. We maken bijvoorbeeld geen gebruik van de algemene fotoalbums, maar wel van de albums voor groepen en daarin worden heel veel foto’s gedeeld. Met je eigen groep heb je toch een soort community. 

 

Bij De Driesprong gebruiken we ook het e-mailsysteem met iDeal-betalingen van SchoolPraat. Met de daaraan gekoppelde TSO-module, de overblijfmodule, hebben we eveneens ervaring. Dat werkt goed.

De SchoolPraat TSO-module is een planningssysteem om aan te geven wanneer kinderen over willen blijven. Ouders hebben daarin een account, zodat ze kunnen zien wanneer kinderen zijn ingepland. Dat kunnen ze ook wijzigen natuurlijk, uitplannen. Uiteindelijk krijgen ze automatisch een factuur op basis van de aangemelde keren.